Mors dag

Det fantastiska med att vara finne i Sverige är att man får ha två morsdagar!
Idag är det morsdag i Finland.
ONNEA MINULLE!!
 
Jäävla glädje man har av det då!
Läste just på facebook att andras ungar kommit med kaffe på sängen och givit presenter åt sina mammor. De här barnen är yngre än min grabb.
 
Min fråga är: Hur håller de ordning på att det är morsdag idag?? Hur har ni bett er åt? Min unge kan veta att det är söndag idag och man får inte äta godis en söndag. Har era barn planerat i veckor att göra ett armband åt er? Smygit undan sådär i smyg, efter maten, och i hemlighet pillat på en present åt er... FUSK!
 
När jag berättade för grabb att det är morsdag i Finland idag så tittade han lite skeptiskt på mig. Jag frågade om jag inte kan få en extra kram i alla fall. Då tog han bort blicken och la sig ner i soffan och fortsatte titta på barnprogrammen.
 
 
Det fantastiska med att ha två morsdagar
är även att grabb får ett andra försök.
 
 
Over And Out
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0