Missunderstanding

Det känns som jag bott i min bil idag.
Idag fick jag återigen känna på hur det kan vara att vara 9-5 mamma. Idag skulle grabb infinna sig på dagis klockan 8,45.
Innan jag somnade, ganska nöjd, igår kväll kom jag att tänka på väckarklockan (som jag hade ställt in flera timmar innan). Jag hade ställt den på 7,47. Men hur tänkte jag då?? Vi måste ju åka senast en kvart innan vi ska vara där... och SURE att jag fixar det där på 43 minuter. Den finska sisun sätter sig på huk och sliter sitt hår.. och plötsligt var det bara 6 ynka timmar tills man skulle upp igen..
 
 
Allt gick hur bra som helst!
Grabb var taggad, jag var taggad och hans dagisvänner var taggade - idag skulle de på utflykt!
Och mamman fick vara barnledig i två och en halv timme.
 
 
Eftersom jag fick det där val-brevet från min arbetsgivare idag, och gårdagen var ganska informationsrik så kände jag för att skingra tankarna på något vis. Sätter mig i bilen, åker upp till Billingehus och springer 5 km. Det behövdes, kan jag säga.
Fyfaan det var skönt!
 
 
 
 
 
 
 
Senare på dagen skulle jag på utvecklingssamtal, till dagis.
Så jag hade pratat med syrran om inte hon kunde ha grabb under den tiden.
 
 
Syrran: Homenvist!
 
 
Och jag körde grabb från Skövde till Tibro (ca 20 km).
Sen åkte jag till Skövde för mötet.
Sen till Tibro för att hämta grabb... men vart var de?? Syrran svarade inte i sin telefon trots att jag ringde flera gånger. Som mamma får man ganska fula bilder i huvudet, så fort man inte hör eller ser sitt barn.
 
 
Jag skrev en efterlysning på facebook.
 
 
"Son OCH syster efterlyses"
 
 
Det blev lite pådrag där med kommentarer och frågor, men efter tio minuter ringde syrran upp mig.
Syrran, hennes karl och min grabb var till actionparken på dagen och efter ett tag var det dags att bege sig mot affären. De hoppar upp på sina hojar och bestämmer att de möts vid affärn. När grabb och syster kom fram och karln inte var med, tänkte hon att han kanske åkt hem till henne. Han var inte där heller, men han hade lyckats få med sig ALLA nycklar, ALLA mobiltelefoner och ALLA pengar.
Det visade sig senare att karln hade fått punka på sin fyrhjuling och var tvungen att stanna och fixa det. Sen undrar jag varför man inte kan svara i andras telefoner, när de ringer...?
Va? Va! Va!!
 
 
Slutet gott, allting gott!
 
 
 
 
Syster och grabb <3
 
 
 
Fyrhjulingarna är också kära
 
 
Det är såhär karlar hänger nuförtiden
 
 
 
 
Over And Out
 
 

Kommentarer
Postat av: bizzi

vad är det för val brev du fått från din arbetsgivare? hoppas att det inte är ett alltför svårt val och att det blir som du hoppas på! svårt att ge ett råd när man inte vet vad det handlar om.men du verkar vara en klok peron som vet vad du vill. den den finska sisun kanske kan vara till hjälp med ditt val.

2013-05-29 @ 00:05:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0