Hurtbullarna Allan

Are you impressed - I am impressed!
Hurtbullarna Allan har varit i farten. Vi har gått/cyklat från Hentorp till norrmalm idag (ca 5 km). Och tillbaka!
 
 
"Är du helt från vettet kvinna!!? Det fattar väl vem som helst att grabben inte orkar cykla ända till norrmalm!!" muttrar den finska sisun in i mitt öra från min axel, där hon sitter och stickar.
"Håll du din käft stängd om du inte kan komma med nått positivt, jag orkar faktiskt inte med dig och dina negativa toner hela tiden. Jag har nog som det är!!! Och det orkar han vist!" säger jag med viss osäkerhet i rösten men puttar ner henne med handen.
 
 
Det är sällan några besvär ner till stan.
Det är nedförsbacke mesta dels, och på vägen stannade vi hos min mormor och morfar på lite kortspel, kaffe och mat.
 
 
Jag är så imponerad att han grejjade det!
Vi har ändå gått en MIL idag. Och det har gått så bra.
Det där med att fem-års åldern är en lugnare ålder, det stämmer nog det. För grabb är helt fantastisk - förutom när han är trött... då kommer hans sisu fram ur sitt skal.
Så till er som har barn i värsta trotsen nu, vill jag bara säga - håll ut! Det finns en Gud. 
 
 
 

På norrmalm träffade vi Simon och Nattis av en slump

Men OJ, vad glad grabb blev att se henne. Och hon blev minst lika glad! Och det är härligt att se. Så vi bestämde att de ska komma över imorgon, innan pappan kommer för att hämta grabb för helgen.

 
 
Love you two!
 
 
 
Such a team!
 

 
 
Sen var det bara sista biten kvar - hemmåt.
 
 
 
 
 
 
"Jag trodde inte att du var så klen, Maria. Varför ska du börja gnälla nu då? Det är typ 500 meter kvar, så är vi hemma"
"Å det ska du säga som suttit på min rygg hela vägen hem och gnällt över att det är varmt!!"
 
 
 
 
Over And Out
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0