Hemmaaaaa!!

Nu är alla maskiner igång i Hentorp igen!
Jag har vaknat.
Kaffet är på, första maskinen med tvätt snurrar, datorn med musik och telefon är igång.
Nu är livet gött igen.
Det är VM i hockey och jag är ledig i en vecka, kan det bli bättre?
 
 
 
 
Veckan på jobb kunde vart bättre.
För att låta så lite gnällig som möjligt (vilket mina arbetskamrater och några vänner utanför båten vet, inte är sant för fem ören) kan jag säga att jag varit förkyld hela veckan. Och jag blir kinkig som faaaan när jag är förkyld. Den finska sisun går och gömmer sig i ett träd när det bara känns lukt av förkylning.
Såå typiskt! Just som man skulle behöva den lite extra..
Tur att mamma finns, bara ett telefonsamtal bort, och kan trösta mig. Sen har en annan vän varit en bra stöd i min förkylning också.
Tusen tack till er!
 
 
OCH mina kollegor då såklart som inte fått mer i nerverna
än de fått, på mitt gnäll.
I freakin' love you!!
 
 
Under lördagen viste jag att jag skulle få dödslängtan.
Det var väl då min förkylning vart som starkast.
Den finska sisun och jag hade haft ett högljutt gräl under natten, då jag skrikit "VARFÖR FAAN KAN DU ALDRIG INFINNA DIG NÄR DET VERKLIGEN BEHÖVS, DIN VEKLING!!" och hon sprungit till skogs med svansen mellan benen.
Trots att Finland vann första matchen i VM (och Sverige förlorade), blev det såhär..
Fast min dödslängtan kom tidigare än jag trodde.
Jag hade vaknat 06,22 (finsk tid), snoken helt täppt, huvudet sprängde av allt hostande... ja, ni vet hur det är. Och klockan 09,36 bröt jag ihop inför självaste restaurangchefen. How pinsamt är inte det då!!? Va? Nu vet ju hon också att jag har perfekt fungerande tårkanaler... och då var det nog bara 11 timmar kvar av arbetsdagen!!
God-damet!!
 
 
Trots uteblivet stöd från den finska
sisun så försöker jag hålla humöret uppe.
 
 
Och fint väder har vi haft.
Sommar på gång??
 
 
 
Viking Lines ISABELLA såldes för ett tag sen till konkurenten.
Hon fick i alla fall behålla ett liknande namn.
Idag heter hon ISABELLE.
 
 
 
 
I just love the view <3
 
 
 
 
 
Over And Out
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0