Finskt flagg eller inte

Vi hoppar fram och tillbaka.
Idag vaknade jag på ett strålande humör.
Grabb sov ännu klockan 8.16 så jag han ju i alla fall sätta igång kaffet (en i-landsdröm är att få dricka kaffe och läsa en tidning vid köksbordet eller ute på balkongen utan att varannan sekund höra "mammaaa, kan du... mamma, jag vill ha.. mammaaaaaa.... mammaa, varför gör de så... mammaaa..."). Fortfarande på ett strålande humör och med tanke på att jag är ledig i en vecka till, lönen har tittat in på kontot och vi skulle bara handla idag, gjorde mig hög.
Jag han bara uppdatera min status på facebook till: "I'm so happy happy happy happy happy happy happy I'm so happy today!!" innan den finska sisun som just gjorde änglahopp i en studsmatta, trampade snett och ramlade pladask ner, med ansiktet neråt i asfalten.
Jag fick ett meddelande från min kollega: "Hur ska du göra? Ska du till Cinderella eller jobba på finskt flagg?"
 
 
Båten jag jobbar på ska byta flagga.
Och det innebär vissa förändringar för oss som är bosatta i Sverige. Och när man inte vet, så blir saker och ting något jobbiga. Fast ganska snabbt ringde jag till en insatt person och fick veta att det är ganska lugnt ändå. Det jobbigaste är att inte veta. Den finska sisun reser sig sakta men säkert från marken. Hon har skrapat upp ena kinden, men blir omplåstrad.
 
 
Jag ska inte gå in på allt som händer.
Fast det är lite jobbigt nu. Jag försöker vara stark och tänka positivt. Jag går in i stormen och ser vad som händer. Allt ordnar sig säkert. Det är jag säker på.
 
 
Vi får stötta varandra genom det här.
Jag och mina fantastiska kollegor.
 
 
 
 
 
 
Over And Out
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0