ASG

Jaa, det här var första gången.
Jag kom ut ur duschen, skulle just sätta mig i soffan med min dator,
när jag hör ett ovanligt ljud från grabbs rum - han fnissade.
Jag lyssnar en stund, för att någon sekund senare höra honom brista
ut i ett asgarv! Han skrattar så han storknar.
Min nyfikenhet undrar ju om han faktiskt inte somnade för en timme sen
(jag såg ju att han sov) och hade tagit upp tidningen som han tidigare tittade i.
Men icke!
Jag kikar in i hans rum.
Han ligger på sidan, blundar - men skrattar!
Han skrattar i sömnen och jag kan inte låta bli att börja skratta med.
 
Lilla hjärtat, vad var det du drömde?
Vad var så hysteriskt roligt?
Han vaknade aldrig.
Han måste bara ha sett någon rolig dröm.
 
 
 
 
 
 
Over And Out
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0