Ut med den gamla..

Min pappa har köpt en ny bil.
Och inge bitter är ju jag över att det är just en sån bil som jag drömmer om. Okej, jag har inga höga krav, det är en Volvo, men det är den bilen jag blev så förjordat kär i första gången jag såg den. Och i all bitterhet blir jag ännu bittrare över att veta att pappa minsann har råd med den här bilen utan att det ens gör ont - och jag har inte råd med den här bilen. Måste man vara sextio år fylda för att kunna göra sina drömmar sanna? Va?
Det är bara att vänta i tretti år till då.
 
 
Jag fick i alla fall provköra.
Och den är ju bra på alla vis med elektriska handbromsen, motorn som stängs av när man lyfter kopplingen, automatbromsar som undviker krockar i bilköer, rumpvärmare både fram och bak... bla bla bla..
Och den rörde på sig med sin turbo.
 
 
Den hade nog varit tusen gånger roligare att köra om inte
pappa suttit bredvid och vart yyyyber nervös för varje möte eller sväng jag tog.
För att inte tala om anmärkandet om hur jag höll i ratten...
Jaa, jaa, man slutar väl aldrig vara förälder (eller superrädd om sin sprojlans nya bil).
 
 
 
Fast min favorit var smurfblå
 
 
 
 
Over And Out
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0