Påminn mig nästa gång!

Oj, vad jag hatar att ordna kalas.
Jag är alltid ute i sista stund, stressar arslet av mig (svänger mig om och konstaterar att det sitter kvar och är lika stort som alltid) och tappar humöret. Allt strax innan gästerna kommer.
Fast idag var det annorlunda. Nog stressade jag och allt var i sista stund, men så fort barnen kom - smalt jag.
 
 
Idag skulle grabb ha födelsedags-kalas för sina bästa vänner.
Och jag måste bara säga att han plockat dem med omsorg - vilka härliga barn!
Han hade bjudit fyra. Tre kom. Det har varit high life och energi upp till taket, i hela lägenheten sen klockan tolv i förmiddags. Men vilka barn.. jag vill nästan börja gråta - så lycklig är jag.
 
 
De fick korv med bröd och tårta.
De lekte en stund och allt avslutades med fiskdamm.
Det låter lite, men de två timmarna som vi avvarat för kalaset, bara swishade förbi. För att avlösas av "nästa gäng" människor som bestod av släkt.
 
 
Jag är glad att jag valde att göra såhär i år.
Att grabb fick bjuda sina bästa vänner. Och sen avsluta med släkten.
Ingen av oss hade orkat ett kalas med femton barn till.
Så inget ont mot någon.
 
 
 
 
Nu är både grabb och jag firad.
Nu önskar jag mig lugn och ro.
Puss på alla!
 
 
 
 
Over And Out
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0