Borås djurpark

Idag for vi till Borås.
Och det har varit en helt fantastisk dag.
Hela The Gang samlades i Hentorp, för att sen åka och hämta grabb hos hans pappa.
 
 
Bil nummer 1
Förare: Katarina
Passagerare: Joel, Simon, Youshi, Rio
 
 
Bil nummer 2
Förare: Jag
Passagerare: Sara, Alwin, Natalie och Ville
 
 
Inte för att skryta men jag tyckte ju att bil nummer två var klart coolast.
Vi var två vuxna och tre barn + ett i magen.
Bil nummer 1 hade tre vuxna och två barn.
 
Jag hoppas vi gör om det här snart!
 
 
 
FRAAAAAMMEEEEE!
Vi han bara in på området så pirrade det till i min telefon. Det var ett meddelande från grabbs gudmor, Johanna.
 
 
"Jag sätter över 100 kr på ditt konto som Ville får köpa
precis vad han vill för på Borås Djurpark!
Hoppas ni får en superbra dag! Kram"
 
 
Herre Gud vilken kvinna!
En sån gest liksom.
 
 

Nu blir det bildbomb!
 
 
Grabb fick hålla i kartan och var stolt över det.
 
 
 
Det första vi såg var flamingos.
De var väl sådär spännande, men flickorna tyckte
ju att deras färg var såååå snygg.
 
 
 
Joel ute och spatserar
 
 
 
The Gang here somewhere
 
 
 
Jag tror aldrig jag sett en livs levande giraff förut,
live, i verkligheten. Jag fashinerades något enormt över de
här stora djuren. Det är ju helt otroligt.
 
 
 
Pickaboo!!
Bakom muren gömde sig en struts
 
 
 
 
 
 
Elefanter är ju också ett djur jag aldrig sett på riktigt.
Och just har ena fått en elefantbebis.
Soooo cuuute!!
 
 

Så var det lunch-time och barnen visar lite
extra kärlek för varandra <3
 
 
Nattis & Ville
 
 
 
Alwin har, som de flesta andra barn, svårt att sitta still.
När det skulle finnas så mycket andra roliga saker att göra, än att äta!!
 
 
 
Rhinos!!
Vem har uppfunnit det här djuret?
Jag är helt fashinerad över hur stora de är, hur tunga de
är och hur tjockhudade de är.
Jag ska skaffa mig en rhino
 
 
 
 
 
Den här var ju bara coolast i parken.
Han/hon bara satt där, som om han/hon inte gjort annat.
Funderade och bara chillade.
 
 
 
Och den här som bara bestämde sig för att
"här ska jag bannimig ligga"
 
 

Simon... vad ska jag säga.
I love you!
 
 
 
Härliga Sara i väntans tider <3
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
   
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
För pengarna som grabb fick av sin gudmor köpte han:
 
1. Ett mjukdjur i form av en sköldpaddebebis (nu heter den Paddis)
 
2. En slemmig boll som blinkar (tror jag)
 
3. Ponnyridning
 
 
Inget har jag influerat han att göra.
Allt valde han själv. Han frågade hur mycket det var kvar varje gång han köpt något och frågade om det räckte till, vad det nu var.
Så duktig grabb <3
Det blev hela fem kronor kvar till spargrisen!
 
 
 
Grabb på sin häst
 
 
 
Nattis gjorde samma sak och de var så nöjda.
 
 
 
 
Och vi vuxna var också nöjda!
Den här dagen kommer vi minnas!
Tack till alla er.
 
 

 
 
När jag förlorar kontrollen - kastar jag saker, och skriker.
 
"TROR DU INTE ATT JAG ÄR TRÖTT DÅ? TROR DU ATT DU ÄR DEN ENDA SOM ÄR TRÖTT!!? VA!"
"Jaa..."
Den finska sisun har försökt lugna mig med diverse pilar innehållande valium, och pickat dem i min axel. Fast hon fattar att det här var absolut fel svar och gömmer sig under en stol.
"NÄE, NU får det räcka alltså! Har inte jag kört bil hela dagen och varit vaken precis lika länge som du?"
"Näe..."
Jag ser den finska sisun snabbt tillverka en bomb och tänder stubinen och exploderar i luften.
 
Först for nycklarna ut i trappen.
Sen var det diverse kläder som fick sig en omgång.. men ingen blev skadad,
och grabb och jag är sams nu.
 
 
 
När grabb somnat.
Höll jag på att somna i duschen.
Tack för den där valiuminjektionen, sisu.
 
Trötta barn är fantastiska i kombo med en mamma utan tålamod.
 
 
 
Over And Out
 
 

Kommentarer
Postat av: bizzi

verkar som du har ett underbart liv. ett sådant där som jag drömmer om. bil,körkort,en underbar son och massor av goa härliga vänner. själv faller jag allt länger ner i skiten,når knappt längre upp till första eller om du vill sista pinnen i stegen. att få en nära vän en som bryr sig är allt kämpigare, min kollegor ser ner på mig. söker nya jobb men hur lätt är det på en skala,har man dessutom ett handikap är det extra svårt. ser fram emot imorgon när ditt nästa inlägg kommer

Svar: Jag är glad att min blogg glädjer dig. Man ska hitta sånna glädjeämnen i livet. Göra saker som får en att må bra, försök glömma sånt som man mår dåligt av. Man får ingenting gratis i livet, det krävs lite ansträngning, tänk på det.
Maria Asplund MÄKINEN

2013-06-02 @ 22:30:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0