Walking

Idag bestämde vi oss för ännu en långpromenad!
Fast idag var vi beredda med ordentliga skor och mat i magen.
Idag skulle vi till Karstorp och bada.
 
 
Jag, taggad och redo!
 
 
 
Lets GO
 
 
Såg lite kor på vägen
 
 
 
Paus på Statoil för en glass
 
 
 
Förslag till VLs flaggbyte?
Den är blå och vit!
 
 
 
REDO
 
 
 
I am in the wather. This is freakin' unbelieveble!!
I am in the wather!!
 
 
 
Stolt över mig själv, och det var
ganska skönt faktiskt!
 
 
 
Grabb demonstrerar hur karlar solar på riktigt!
 
 
 
 
 
Jag tycker det är otroligt intresant hur folk tar sig friheter.
Mitt bland barn och ungdomar, kommer en farbror med sin rolator och en ryggsäck gående längst stranden. Jag tyckte lite synd om honom, för han såg inte ut att ha köpt kläder på de senaste femton åren och han luktade inte blomma direkt. Jag tänkte väl inte mer på honom, men efter en stund ser jag mot bryggan och där sitter fanskapet och plockar upp ett metspö och ett kastspö.
 
 
"Men det här händer väl ändå inte!" tänkte jag och stod och glodde på farbrorn som fixade i ordning allt inför ett fiske-session. Alla på stranden stod bara och stirrade och den finska sisun stod på startlinjen och kokade. "Så fort han drar i ett av dragen så går jag dit för det här tänker jag då rakt inte se på!" skriker den finska sisun där hon står med fingrarna i marken, redo för startsignalen ska ljuda - och där kastade farbrorn i första draget. Den finska sisun exploderar på plats och jag går med bestämda steg mot farbrorn. Det står flera män och tittar på mannen som iskallt sitter och fiskar, men ingen går fram till honom.
 
 
Jag: Har ni försökt prata med karln eller??
 
 
Pappa: Eeh, njaaee, det går väl inte??
 
Jag: Äh!!
 
 
Jag stegar fram till mannen som fiskar.
 
 
Jag: Vad tror du att du håller på med?
 
 
Farbrorn: Jag fiskar..
 
 
Jag: Men ser inte du att det är en massa barn som badar här?!!
 
 
Farbrorn: Jag får fiska här, jag har faktiskt ett fiskekort.
 
 
Jag: Men det skiter väl jag blanka fan i om du har ett fiskekort - du ska väl inte fiska bland barnen? Du tar dess utom upp hela bryggan. Barnen använder ju den att hoppa från.
 
Farbrorn: Det är förbjudet att hoppa från den!!!!
 
 
Jag håller på att tappa tålamodet totalt..
 
 
Jag: DET ÄR INTE FÖRBJUDET ATT HOPPA FRÅN BRYGGAN. DET ÄR GRUNT OCH FÖRBJUDET ATT DYKA. SLUTA KASTA FISKESPÖ HÄR INNAN BARNEN FÅR DINA DRAG I HUVUDET!
 
 
Farbrorn: Jag får väl vänta tills de slutat bada då...
 
 
 
Jag går av bryggan, ganska chockad över dagens pensionärer.
Den finska sisun plockar upp skärvorna efter sig själv med en pincett ur sanden..
 
 
 
 
 
 
 
 
Och folk har mage att klaga på UNGDOMEN!!
FY FAAN, ursäkta mig.
 
 
 
Walk home again!
 
 
 
Tack för idag - slut för idag
 
 
 
 
 
Over And Out
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0