Släkt

 
Jag har en morbror som är lite av ett original.
Min morbror är den mest speciella människa jag känner.
Han har hjälpt mig många gånger med deklarationer och andra skattepapper, då han är skatteförvaltare och åklagare. Han fixade den bästa advokaten till mig när jag var i strid med mitt försäkringsbolag.Och jag är honom evigt tacksam. Vi har sällan samma åsikter om saker. På jularna brukar vi ha vem-pratar-bäst-franska-tävling. För jag tror det är det enda vi har gemensamt.
 
 
Jag hörde så, att han blev urplockad ur skolan för ett jobb på (osäker på vilken) en myndighet. Jag vet dock inte om det är sant, då jag har frågat blev jag stående i fyrtiosju minuter (utan kaffe) och lyssna på hans förklaringar. Jag vet inte om han kom fram till något... han är som smart - men det har slagit över liksom.
 
 
Resa.
Jag tror bergis att han är mångmiljonär, men han unnar sig inget. Han är absolut inte ofräsh, men jag tror att de där mjukisbyxorna han har på sig, är samma som för tio - tolv år sen.
Det var bara för något år sen som han började resa med sin fru. De åker till Budapest, Paris, Rom, Venedig, Danmark... och det kommande tillskottet i Europasamlingen: Berlin.
Eller ja, frågar man morbror själv, så är det ju "inte riktigt" Berlin. "Det skulle ju vara att överdriva.. det här stället, Wolfendorfen (eller vad det hette) ligger 50 km utanför Berlin. Det finns".... och mitt öra stängde av sig.
Jag önskar jag hade tålamod att lyssna.
Han är bäst och felfri, enligt sig själv och jag gillar han.
 
 
Alla är ju original och det är skönt det.
 
 
 
 
Over And Out
 
 

Kommentarer
Postat av: Sofi

Tänk om han läser det här? Blir han inte lessen då?

2013-08-20 @ 00:41:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0