Mjölk

 
 
Jag är en tjej som inte gillar mjölk.
När jag var elva år bestämde jag mig för att inte dricka mjölk mera.
Jag vet inte vart det kom ifrån, men så var det och sen den dagen har jag aldrig druckit mjölk ur ett glas (såvida någon inte sagt "du vågar aldrig" eller om det vart sprit inblandat).
Jag gillar egentligen inte lukten av mjölk heller. Jag tycker det luktar surt. Andra får gärna dricka mjölk, men jag slipper gärna. Jag klarar nästan inte av vaniljglass heller. Eller någon glass som är mjölkbaserad. Eftersmaken av mjölk är vedervärdig och jag vill bara skrapa av mig tungan. Fast vissa dagar offrar man sig ju. Hihi.
 
 
Häromdagen när vi var på bio.
Grabb fick ett Dumma Mig Mål, eller vad det heter. och där får man med en jääääättestor mugg - ur vilken grabb vill dricka mjölk nuförtiden.
Grabb är verkligen helt galen i mjölk. När han var mindre gick det (och jag skojjar inte) 8 liter mjölk i veckan hemma. Sällan jag använder mjölk i någon mat heller, det skulle vara pannkakor. 8 liter. På en grabb. Japp.
 
 
Jag var jättetörstig igårkväll.
Efter att ha varit ute hela dagen, promenerat och varit i solen.
Jag roffade åt mig den där Dumma Mig muggen. Fyllde med vatten. Och kräktes nästan. Mjölklukt går ju inte ur så lätt även om man diskar!
Jag pallar inte mjölk, bara tanken på att mjölk ligger i någon trasa och blir surt får mig att vilja kasta den till andra sidan stan!
 
 
 
Mjölksmak på whateversomhelst - nej tack!
 
 
 
Over And Out
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0