Den svarta smurfen

 
 
Häromsistens befann jag mig i en leksaksaffär.
Jag strosade runt bland hyllorna och fick syn på en smurf; en svart smurf.
Det var ett mjukisdjur som kanske var 40 cm från fot till huvud. Jag tog den svarta smurfen och höll den i handen en stund. Han såg arg ut men jag hade svårt att känna att en smurf kunde vara arg. Alla andra smurfar i korgen (gammel smurfen, bebis smurfen, smurfan och kloka smurfen) var dyrare än den svarta. Han var rabaterad till 50 kr medan de andra kostade lite över hundralappen.
Jag gick runt i affären, fortfarande med smurfen i handen. Jag tyckte lite synd om honom och tänkte att jag vill köpa honom och ta med honom hem.. när jag gått några varv så beslöt jag mig för att lägga tillbaka honom i korgen.. vilket jag kan ångra idag. Jag hade velat ha den svarta smurfen hemma hos mig...
 
 
Väl hemma - smurflös.
Jag kunde inte låta bli att undra vem den här svarta smurfen var. Och jag använde vår älskade sökmotor: Google. Så här stod det om honom/dem;
 
 
 
"Så vem är då den svarta smurfen?
Varför är han så elak?
Svartsmurfen är egentligen en helt vanlig smurf, men som blivit biten av bzzbzz-flugan.

 

 
 

När väl en smurf blivit en svartsmurf så tappar de helt förmågan att prata och istället för att gå hoppar de jämfota fram och är synnerligen onda. De tappar förvisso inte helt förmågan att prata, deras vokabulär är dock reducerat till ett enda ord: gnapp!

 

När väl en smurf blivit biten och blivit förvandlad till svartsmurf så är hans enda mission att skapa fler svartsmurfer. Det fungerar på samma sätt som zombies förökar sig, blir du biten så är det fett kört mannen!

 

Den första smurfen som blir en svartsmurf är latsmurfen.

 

Värt att veta om den svarta smurfen är det faktum att de onda smurferna är svarta till färgen har varit och är kontroversiellt. De svarta smurferna har t.ex. aldrig givits ut på engelska.

 

Till sist, ett litet råd: Om du ser någon som hoppar jämfota och säger gnapp.

Spring för livet!"

 
 
 
 
 
 
 
 
Snart måste jag åka till leksaksaffären för att förskaffa mig en svart smurf.
Han är numera min stora idol!
Gnapp, gnapp..
 
 
 
 
Over And Out
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0