Barnlösheten och hurtbulle

 

Stora Träffa-Guffar-Fredrik-dagen!
Grabb frågade mig igår om inte jag kunde väcka honom när jag gick och la mig, så han fick sova sista natten i min säng med mig.
Kan man säga "nej" på den?
Jag kan inte det i alla fall.
 
 
 
Morgon och jag är uppe före grabb!
 
 
 
Idag träffade vi Fredrik. Den här dagen lever vi för båda två.
De få timmarna, men de är så mycket värda för oss!
 
 
 
 
 
 
 
Grabb fick nya skor av guffar <3
 
 
 
 
Jag har utnämnt mig själv till den sämsta i världen på att vara barnledig!
Jag blir rastlös, alla rutiner blir rubbade och jag blir nästintill deprimerad.
 
 
 
Råd man får när man lägger ut statusen
"vad gör man när man är barnledig?" på facebook:
 
 
- Läs en bok (äh!!)
 
- Ta ett bad (gillar inte)
 
- Gör sånt som du inte kan göra när du har barn
 
- Skäm bort dig själv (gör jag varje dag ändå)
 
- Ta en sup (mår skit imorn och det vill jag inte)
 
 
Jag är säker på att om jag skulle ha grabb varannan vecka och jobba i land, skulle jag vara den mest fitta människan i stan. För allt jag kommer på att göra, när grabb är borta, är att springa.
Det är otroligt skönt och det gillar jag.
 
 
 
Springa i min egen takt är något som jag inte
kan göra när jag har barn.
 
 
 
 
 
Over And Out
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0