Anden i lampan

 
 
Om jag skulle vinna något.
Vad skulle du önska dig, om du fick önska vad du ville?
En resa, en bil, pengar eller fred på jorden?
 
 
 
 
 
 
Jag vill också resa och nog skulle jag kunna tänka mig en ny bil eller att
fred på jorden var tack vare mig. Fast skulle jag få önska mig något just
nu, skulle det vara dels egoistiskt.
 
 
 
Jag skulle bara vilja ha facit över mitt liv.
Ordnar sig saker? Hur blev det när Rosella blev finskt? Hur gick det med den där skolan jag skulle söka till? Kom jag in? Flyttade jag någonsin från Skövde i ren trots? Och har grabb det bra?
 
 
Tänk att kunna se längst bak i en bok (som man kunde i matteboken förr) se vad svaren blev! Vad praktiskt. Jag kan tycka att allt som händer nu är ganska spännande. Det är dock jobbigt att allt är så osäkert. Och ibland är det jobbigt att inte veta.
Jag skulle vilja glutta lite bara, så man har en hint om vad som komma skall. Veta om det gick bra sen..
 
 
 
 
Over And Out
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0