Home Alone

Så var man ensam.
Det känns jättekonstigt.
Det gör det varje gång jag är hemma ensam. Jag är så van att ha grabben här, men idag hämtade pappan honom för lite far och son tid.
Det tycker jag är jättebra!
 
Det har inte gått nöd på mig.
Syrran bjöd med mig på relax på Arenan.
Jag har aldrig varit dit, och jag måste säga att jag gått miste om något!
Fy f... va skönt det var och vad trevligt det var att göra något med syrran själv!
 

Det erbjuddes

  • Stockbastu utomhus
  • Jordsauna utomhus
  • Utomhusdusch
  • Bassäng utomhus
  • Relaxrum med öppen brasa, servering samt soffor
  • Varmpool
  • Hamam (varmhäll)
  • Ångbastu
  • Upplevelsedusch
  • Hinkdusch (med svinkallt vatten!!)
  • Avkopplingsytor
  • Uterelax med solstolar
  • Solljus
 
Jaa, jag är nöjd.
 
Ta en tupplur på vår hamamsten
 
 
Aufguss.
En bastu där det från början var ca 80 grader varmt. Vi var ca 15 pers i bastun.
Sen steg den grekiska guden, himself, in och berättade vad behandlingen gick ut på. 
 
"Aufguss kommer från tyskan och den närmaste beskrivningen
av ordet är "hälla på" eller "pågjutning". Och "häller på" är exakt
vad din bastuvärd gör under en aufgussittning, närmare bestämt
underbart väldoftande eteriska oljor och vatten över heta stenar.

Värmen "viftas" sedan omkring så att den mjukt sprider sig i bastun.

Sagolika effekter skapas, allt från lugnande till uppiggande.

En aufgussittning varar i 5-7 minuter och som gäst på Aqua Vitalis
kan du vara med på dagens/kvällens hela utbud om du vill.
Under en sittning har man badkläder på sig, men självklart
kan du i stället svepa en eller flera handdukar om dig.
Vår rekommendation är att basta hela kroppen."
 
 
Jag har aldrig varit med om något liknande.
Fast det var häftigt!
Vi började med att sitta på mellan-bänken, för såpass mycket finne är vi, att vi tänker då rakt inte sitta längst ner!!! Fast på slutet for jag som en oljad blixt ner på första bänken... jag mötte min överbastu!
 
 
Efter relaxen åt vi på O'Learys.
Och även om jag kände mig helt pant i huvudet efter den där tyskbastun, så måste jag säga att det smakade väldigt gott med en öl till burgaren!!
 
 
 
Tack syster för att du tog med mig på det här!!
Du är guld!
 
 
 
Over And Out
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0