Docken 2013

Ååh, välkommen hem från Kopli, Tallinn, älskade Mukkis
- som vi har saknat dig!!
Jag tänker bara tacka alla som fått de här tolv dagarna (som från början kändes olidligt långa) att flyta på och bli riktigt trevliga med GOD MAT, sömnlösa nätter/dagar, skratt, svett, kyla och tårar.
 
Jag har jobbat som landgångsvakt.
Det är inte så spännande som det kanske låter. Man sitter vid en dator och tittar så att alla som går på och av båten är registrerade i ett dataprogram. Eftersom vi legat i docka, har vi inte använt den vanliga landgången, utan man har gått via bildeck.
Vi jobbade i sex och sju timmars pass. Så det var ganska slitit, om man inte är van vid det (tro mig när jag säger att jag somnade klockan nio igår kväll och vaknade halv nio idag).
 
 
 
Såhär fick vi vårt Hus.
Jättelyxigt till skillnad mot tidigare år.
 
 
 
Vi lade heltäckningsmatta och stolar i Huset.
Och skrev på det för att ryssarna skulle förstå att
gå via oss alltid.
 
 
Fint ska det vara.
Så vi målade Huset rött (med på bild är Emma)
 
 
 
Och vita knutar såklart!
 
 
 
Såhär ser en båt ut som står på land.
 
 
 
En kväll var vi ut och roade oss i Tallinn.
 
 
 
Rosella och annan båt i flytdocka.
 
 
 
Docka utan båt.
 
 
 
 
Over And Out
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0