Sängkläder

Det här med påslakan.
Jag vet inte om det bara är jag som tänker på det här, men på sistonne har sängklädes-företag slutat göra hål där man kan ta tag i täcket (i andra änden liksom, fattar ni?), i sina påslakan.
Och detta stör mig väldigt mycket.
Vad handlar det om?
Är det något fel i produktionen eller var det så dyrt att fixa lite hål så det måste sparas in på?
Jag fattar inte grejen!
Nu måste man liksom möka in täcket i påslakanet, hoppas på att det lägger sig rätt (och inte vridet) och ta tag och sen skaka otta fanders i både täcke och påslakan. Dessutom måste man fortfarande ta ner påslakanet över halva täcket, så där står man och håller i två ändar med en hand och försöker få ner.. näe, vet ni vad.
Står utvecklingen innom sängklädesindustrin still, eller???
 
Nu är det ju nästan så man längtar till jobbet - för VL har i alla fall samma påslakan med hål både för där man för in täcket och två där man får tag i täcket och i lugn och ro kan dra ner påslakanet över täcket.
 
 
Det var bättre förr.
 
 
Over And Out
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0