Dock nr 2, 2013

Det var la typiskt!
Just var jag så glad att komma till jobbet, få röra på  mig, vara social och trevlig - så kommer chefen in i café efter 18 timmar firade i arbetets tecken, och säger att vi ska på dock!!
Jag tänkte att den där snubben kan inte ha alla hästar i stallet - vi kom just från dock, snälla vännen.
Fast det var sant som han sa. Vi skulle tas ur trafik redan samma kväll och åka till Nådendal i Finland för att fixa ett läckage.
 
 
Torsdag morgon åker vi in i docka igen.
 
 
 
Tre nyfikna + Camilla som tog bilden, på väg ner i dockan
för att se på Rosellas mage.
 
 
 
Rosellas rumpa är ganska stor ändå.
 
 
Propellerna
 
 
 
A HUGE PROPELLER
 
 
 
 
 
Mina kollegor är ganska små uppifrån akterdeck.
 
 
 
Här fick vi se något som vi inte fick se i Tallinn
- när de släpper på vattnet i dockan igen.
Fy h----te vilken kraft. Det var häftigt att se.
Det tog ca fem, sex timmar att tömma dockan.
Att fylla, sådär 2,5 timmar.
 
 
 
 
 
 
 
 
Over And Out
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0