Buisnessman

Oj va jag känner mig som värsta multitasking-kvinnan nu då!
Jag vaknade och min äckliga karaktär övertalade mig att stanna inne istället för att gå ut och springa (JÄVLA KARAKTÄR!!).
Jag hade bestämt redan igår att hur envis den än var så ska jag ut och springa idag!
Men det skedde en kompromiss i mitt huvud mellan HurtMukkis och LatMukkis - och jag bara lyssnade.
 
 
HurtMukkis: KOM IGEN NU, DET ÄR KRIG - DU MOT KILONA! VILL DU SE UT SOM EN JÄVLA FLÖT-MUNK ELLER??
 
 
LatMukkis: Men det är faktiskt jätte mycket snö ute, du kan halka och bryta benet. Dessutom snöar det ännumer..
 
 
HurtMukkis: DU GICK INTE NER ETT SKVATT FÖRRA VECKAN. DET DÄR ÄR DE SÄMSTA URSÄKTER JAG HÖRT! DU HAR VÄL ALDRIG BRUTIT ETT BEN ENS!
 
 
LatMukkis: Joo, det har jag. När jag var sex år bröt jag nyckelbenet. Men om jag stannar inne idag och städar - det är också att röra på sig. Så springer jag längre imorgon.
 
 
HurtMukkis: FYFAAAN VA DÅLIG DU ÄR! DU BORDE SKÄMMAS. MEN OKEJ DÅ!
 
 
 
Skönt att det gick att övertala den där kombatMukkis!
Berätta inte för henne att jag eventuellt ska ut och dricka några öl ikväll...
 
 
Så här sitter jag.
Och gör lite nytta faktiskt, även om det inte är så fysiskt krävande men hjärngympa är det... jag knåpar ihop mina tåg med mina arbetstider i mars - helt okristligt tidigt jag får åka till jobbet faktiskt, 06.24!! Tur att det bara handlar om två pass/svängar.
Det ska pusslas ihop med 1. mammas arbetstider (hon har börjat jobba heltid efter typ hundra år på 80%) och 2. dagis, 3. grabbs pappa, 4. min pappa och jag tror att till och med min syster blev inblandad på något vänster.. vi får se.
I det här schemat är ganska många inblandade, man kan ju inte säga att folk inte ställer upp för min grabb och mig i alla fall.
 
Just satt jag här med mamma i telefon (på handsfree), kalender och sj.se på datorn.
MammaMultitasking.yes
 
 
 
Over And Out
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0