Vilken skit dag!

Jag har vaknat på helt fel sida av sängen idag.
Från att jag slog upp mina ögon idag, har jag känt att det kommer bli en: allt utom rolig dag idag.
 
 
Efter att vi ätit frukost började jag ringa ärenden.
- Och tala om för mig varför du ska ringa de där jobbiga samtalen just idag.
Just idag när du ändå är sur och vresig.
Du måste inte dela med dig av ditt usla humör!
 
 
Den finska sisun sitter, nyvaken, på sängkanten,
med håret stående åt alla håll och tittar på mig, gäspande,
där jag sitter vid köksbordet och antecknar på ett papper.
 
 
- Äh!! Den här dagen kan inte bli värre,
svarar jag och river sönder ett papper till konfetti
undertiden som jag är placerad i telefonkö..
 
 
 
Men oj då.
Det blev bara värre.. jag fick inte ett enda svar som jag ville ha.
"Jag borde bara gå och lägga mig och vakna igen".
Fast istället tar grabb och jag en cykeltur till min mormor och morfar. "Frisk luft kanske inte skadar". 
Det första min mormor berättade för mig var att hon sett en dödsannons i tidningen idag. Om ett tvillingpar som dött vid födseln. Bara det gör mig kräkfärdig. Sen berättar hon att även mamman dött.
ÅÅÅÅH JAAAAA, vad jag blev pigg och glad av detta. Den finska sisun bryter ihop och försöker torka sina tårar med en gammal trasa...
 
 
På vägen hem tänker inte grabb på var han är, och kör ut i gatan vid en stor korsning, trots att det är rött ljus,  när det kommer en bil som tvärnitar. Jag får tag i hans arm innan bilen bromsar och drar honom tillbaka. Jag blir totalt vansinnig och bara skriker på honom.
 
 
- FATTAR DU VAD SOM KUNDE HA HÄNT!?!
DU MÅSTE SE DIG FÖR!! KAN DU INTE VARA
ORDENTLIG OCH DUKTIG I TRAFIKEN SÅ LÅSER
JAG IN DIN CYKEL TILL VÅREN 2015!
Den finska sisun klappar mig försiktigt på axeln och ber mig lugna ner mig.
 
 
(Joo, jag är fullt medveten om att han är
fem år och inte är begåvad med att alltid tänka
på vässentliga saker. Och joo, jag skämdes
där jag stod och skrek..)
 
 
Jag blev bara så fruktansvärt rädd.
 
 
 
Min goda vän Lisa kom över på kaffe.
Och för första gången på hela dagen kändes det bra.
 
 
 
Och nu har jag ont i mitt huvud.
Ska snart gå och lägga mig.
Efter en dusch, och lite Rederiet..
 
 
 
 
Over And Out
 
 

Kommentarer
Postat av: Sofi

Men herre gud!!! Du som har sett på rederiet i ett helt år snart dygnet runt (eller halvt år blir det, för du jobbar ju halva året)och fortfarande inte sett alla avsnitt???

2013-08-20 @ 00:20:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0