Trettiårskrisen

 
 
 
 
 
Nu har jag gjort det igen!
Och jag är förbannat nöjd!
 
Idag har jag gjort den där tatueringen som jag funderat på i ungefär sex år.
Nu blev det av.
För jag tänkte, när jag fyllde tretti att, alla måste ju ha en kris. Jag är inte sån. Jag har faktiskt ingen livskris. Så jag tog tillfället i akt att göra den här tatueringen - den är nu min tretti-års-kris.
 
 
Varför??
Tanken bakom den här är att jag själv en gång varit ett maskros barn. Jag växte upp i förhållanden som barn inte borde få växa upp i, men jag klarade mig ur det helskillnad och idag är helvetet över!
Därför valde jag en överblommad maskros.
Fröna som flyger iväg förvandlas till noter. Och med det menar jag att min kärlek till musik är stor.
Över finns texten "The Show Must Go On".
Och med det vill jag minnas min kusin som blev mördad 1991. Samt att Queen alltid varit stora idoler till mig. Jag har inte klarat av att höra "the show must go on" en enda gång utan att börja gråta. Min kusin fattas mig än idag - trots att jag bara var sju år när han dog, 18 år gammal.
 
 
 
 
Whatever happens - the show must go on.
 
 
 
 
 
Over And Out
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0