Nicorett

Jag kan känna mig lite irriterad över nikorett reklamen.
Där de räknar upp vid vilka tillfällen man blir extra röksugen.
Jag kan känna att jag är ganska duktig då jag inte blir ett dugg röksugen under något av de nedanstående tillfällena.
 
 
- När man är fast i bilköer
(ursäkta, men hinner man tänka på en cigg just då??
Jag sitter mest och svär och skriker om hur värdelösa alla andra som kör bil är)
 
 
- Efter frukost
(röka direkt på morgon? Ushia mig..)
 
 
- Under möten
(njaaaaae. Om det är ett urtråkigt möte då, kanske)
 
 
- Efter kaffet
(ibland, fast inte sådär så man vrålar högt: MÅSTE HA EN CIGG)
 
 
- Till kaffet
(är inte alla tider efter morgonkaffet, efter kaffet?)
 
 
 
 
DÄREMOT
Kan jag känna att jag blir förbaskat röksugen när jag ser den där reklamen!
Och det gör mig förbannad. Tänk på dagens tolv, tretton åringar. Som säkert tror att man ska röka just de tiderna. Och så längtar dem efter en cigarett helt plötsligt. Fy faan!
 
 
 
 
Over And Out
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0