Matfestivalen i Skövde

 

Det är inte som när man var fjorton längre.
Förr i tiden gick jag till matfestivalen för att vara full och dum.
Nu är jag äldre, visare och framförallt nyktrare.
 
 
I helgen har vi matfestival i Skövde.
Idag går man dit för barnen.
 
 
 
Vi började dagen med att åka till Simon och Sara.
Och jag passade såklart på att gosa med mitt gudbarn.
 
 
 
Simon matar bebis och grabb matar Simon.
 
 
 
Grabb åkte virvelvinden två hela gånger idag.
 En gång med mig och andra med Simon.
Man brukar säga att saker var värre förr, alltså karuseller.
Att allt har så överdrivet mycket med säkerhet att göra idag,
men både Simon och jag kan instämma med att virvelvinden
aldrig snurrat mer än den gjorde idag!!
 
 
 
 
 
 
 

Hej å hå vad det går, runt runt runt!
 
 
 
Sara höll sig till de lugnare attraktionerna.
 
 
 
Jag skulle åka LEGO-Pariserhjulet med barnen.
Men jag vettisjutton om inte den var värre än virvelvinden med
tanke på att jag kom på högst upp att jag är höjdrädd.
 
 
 
 
 
 
Söt-nötterna var inte ett dugg rädda.
 
 
 
Men det var, som sagt, jag.
 
 
 
"Om man hoppar ner härifrån så dör man nog"
konstaterade grabb.
Smart!
 
 
 
"Det var väl inte så farligt, mamma??"
"Huh..."
 
 
 
Vinnaren av en tiger!
 
 
 
In i kyrkparken gick min stora kille, och ut kom en bebis.
 
 
 
 
 
 
 
Regn och åter regn, men vad gör det?
Vi är ju, tack och lov, inte gjorda av socker.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Tack för idag, Matfestivalen.
Vi ses igen imörn!
Och då tar vi oss an MATEN.
 

Over And Out
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0