Matfestivalen i Skövde

Matfestival, dag två!
Jaa, det blev dåligt festat igår - det fanns pengar kvar i plånboken. Så vi kunde inte vara från stan idag. Dessutom måste även mormor rastas, så vi slet med henne.
 
 
Grabb: Tror du att mormor vill åka karusell med mig idag, mamma?
 
 
Jag får ett skrattanfall och måste sätta mig på en stol.
Senast mormor åkte karusell var väl strax innan renässansen.
 

Jag:  Vet du älskling, du ska inte bli besviken eller ledsen, men jag tror inte för alla kor i Norden att du får med mormor i en karusell... men jag åker gärna med dig!
 
 
 
Mormor och grabb på väg till stan.
Grabb finurlar på en smart plan..
 
 

Baltazar-gänget visar hur det går när man blandar Coca Cola och Menthos.
 
 
Kan du göra världens största såpbubbla??
 
 
 
Försöka duger. Såhär??
 
 
 
 
 
 
 
Äta sig lite. Det heter ju inte matfestival för inte.
 
 
 
Kulturande...
Det här med konst har ju aldrig varit min te-kopp.
Jag förstår inte abstrakt målade med pastell och vattenfärg. Ett kludd som någon annan kan stå och beundra i timmar.
Näe, jag fattar inte.
Fast en sak konstaterade jag: Man kan se hur mycket på konst som helst. Och fattar man inte, så får man förr eller senare ett gott skratt.
 
 
Idag var vi till det nyöppnade KULTURHUSET i Skövde.
Och de hade ju en konsthall (såklart!!). Med väldigt konkret konst.. väldigt konkret... kanske lite för konkret.... det var ju så till och med jag fattade.. eller??
Näe, jag fattade inte.
 
 
 
Är det någon sorts rysk ruolette?
En säkrare variant? Där ingen dör?
Förutom han med kuddar för ansiktet - på grund av syrebrist?
 
 
 
Hej, jag heter Bernard.
Jag är utfryst till dumstruthörnet.
Eller är jag KuKluxKlanare, fast utan strut
- JA!! Jag är en snäll KuKluxKlanare!
 
 
 
Okej, den här var ganska BALL då!
 
 
 
Den här blev en personlig favorit.
Jag gillade grejen med att han stoppar fingret i ögat
- och ut kommer ett parti videung.
But WHYYYY???
 
 
 
?????
Är någon kass i magen?
Föddes anden i lampan på det här viset??
Fiser hon under vattnet??
Näe, jag fattar inte.
 
 
 
 
 
 
Snällt. Jätte snällt!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Och mormor åkte karusell.
Vi skrattade så vi grät allihop.
 
 
 
 
 
 
 
Over And Out
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0