Cykeldag

 
 
 
Cykel-dag
- Idag ska vi cykla hela dagen va, mamma!
Det bestämde vi redan igår, eller det bestämde jag redan för två veckor sen när jag lämnade stugan, att grabb ska få välja vad vi ska göra (nästan) hela veckan. Han har varit så understimulerad när han varit själv med mormor i stugan (pappa åkte akut in på sjukhus till Jyväskylä dagen efter att jag åkte därifrån... men han mår bra nu!). Så det spelar ingen roll om det blir ninjaträningar med smyg runt Hentorp iklädda svarta trikåer, dagsresa till Arvidsjaur, danslektioner i vardagsrummet eller bad i Simsjön (Skövdes kallaste sjö. Jag tror max temperaturen på sommaren, i sjön, är ca 16 grader...) - he's the boss!
 
 
 
 
 
 
Idag var det ju lindrigt då.
Vi cyklade till Maxi (ca 5 km), stannade på vägen vid tågstationen för att fixa lite arbetsresor. Vi åt på Esplanaden och handlade lite... hmm (lite för mycket för att vara med cykel kanske...). Och han hälsa på hos päronen lite innan vi åkte tillbaka.
Härligt med solsken har det varit också!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Nyfriserad grabb på väg till Hentorp
 
 
 
Bra sagt!
Jag kan hålla med Jamie Oliver, trots att han har fyra barn och jag bara ett.
Fast jag vettifasiken om det är mer skrikande nuförtiden, när han börjar argumentera, och hans starka vilja visar sig mer och mer... grabbs alltså... pusta.,.
 
 
 
 
 
Var på apoteket idag.
Jag: Nemmen TJEEEENA Brittny.
Hure' läget? Tänk att du hittat till Skövde!! Vad roligt!!
Hallå??
Tänkte du svara?
Är du inte glad att se mig?
Hohooo??
Britt.....?
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Over And Out
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0