Tour de Hentorp

Hurtbullens dag!
Jag måste ju bara uppfinna den!
 
För idag har vi bannimig vart hurtiga.
Visar inte vågen på -13 kg efter idag
så ska jag slänga ut han för gått!
 
Grabb och jag var till badhuset tidigt som tusan imorse.
Okej då, klockan var elva, men ändå.
Han springer 150 meter framför mig från parkeringen, så kul ska det bli!
Han klär om själv och gnäller inte alls över något (kul även för mamman att se att han faktiskt kan! Jag hade börjat tappa hoppet. Även om de på dagis säger att "han är såååå duktig" på allt).
 
 
Det finns en blå fläck där framme - det är grabb det
 
 
 
Först och främst skulle han till bubbelpoolen (den brukar man ju ta när man vart i de "kallare" basängerna - fast inte min grabb...) där han ståltserar med att ta av sig armpuffarna och slänger sig ut i poolen med ett magplask. Jag - som undrar om grabb blivit helt galen, galoperar mot poolen och är halvvägs i för att rädda honom ser till min STOOOORA förvåning att han faktiskt flyter!!
OJ dåååå... där var det något som någon glömt att berätta för mig: Grabben kan simma!
Och vart har du lärt dig det här då? Man övar ganska dåligt i badkaret, ännu sämre i handfatet... hmm..
 
 
Ville: Det här har jag kunnat länge!
 
Jag: Jaha...???
 
 
Jag han liksom inte bli chockad en gång för det verkade så självklart för honom.
Ja, ja.. simma på du *hötter med händerna*
 
 
Efter att ha fått lite efterdyningar av min chock som jag inte fick, åkte vi hem för att laga mat.
DÅ - var allt fel!
Jag var hungrig, grabb var hungrig, ingenting var bra, det skulle cyklas, det blev gnäll...
 
 
Jag: JAG GÅR IN OCH LAGAR MAT! STANNA UTE OM DET ÄR DET DU VILL!
Jag smäller igen dörren och hör hur grabb står i trappen och är minst lika förbannad.
(ish på den nivån var sockret - ja)
 
 
Efter en timme fick vi i oss mat och bestämde oss för att gå ut.
Solen sken och det var bara häääärligt. Min syster kom förbi och sen tog grabb och jag en promenad, han på cykel och jag på skor.
 
 
Tour de Hentorp
- med en nyfunnen vän
 
 
 
Så det är inte så konstigt att man är slut - eller??
En helt fantastisk hurtbulledag, om jag får säga det själv.
 
 
 
Over And Out
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0