Mobbing

Moderns vilja att skydda sitt barn.
Grabb kan inte säga R. Alla R blir L i hans mun. Det är inget man ska oroa sig för, sa BVC, det kommer med tiden, men det vet ju inte barnen.
Jag trodde det var normalt, jag har inte reagerat på att han inte kan, han är ju mitt barn och det kommer med tiden - han kan ju så mycket annat! Samtidigt har jag hört barn som är mycket, mycket yngre än grabb, säga R som ingenting.
Och jag har börjat fundera..
 
 
Igår.
Två killar i grabbs ålder cyklar runt på gården.
Grabb ville ju leka med dem och började cykla med dem. Det var inga problem, de hade jätteroligt alla tre! De jagade varandra på sina cyklar, det var fantastiskt att se. Tänk om man kunde vara fem år och bara leka med vem man ville, man dömde inte, man bara lekte!
Tills grabb ramlade.
Den ena killen kommer fram till grabb och frågade hur det gick (jag står i bakgrunden och blir helt tårögd över hur barn ändå tar hand om varann).
 
 
Ville: Det gick blaa. Jag mlamla bala!
 
 
Killen börjar flina och vänder sig mot sin kompis.
Jag hör hur de säger "hihihi mlamla, vad är det??".
Mammans hjärna kokar och jag tänker att det är såhär det börjar. Det är första gången jag känt att jag behöver försvara honom. Jag skyller inte på hans ålder, fast han är både ett och två år yngre än de andra. Jag säger bara lugnt till killarna att han inte lärt sig säga R än.
 
 
Kille: Men vet du, det gör inget.
 
 
Så cyklade de några varv till..
 
 
 
And my love for you is still very strong..
 
 

Over And Out
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0