Missförstånd

Så fel det kan bli!
I lördags messade jag till min syster.
Jag satt just då och drack hutlösa mängder vin och hade jätte trevligt med vänner och vi diskuterade bland annat Big Bang (på den nivån var det).
 
 
Jag börjar messa syrran.
 
 
Jag: Vart är du ikväll?
 
Syster: Hemma. Behöver du skjuts?
 
 
När jag läste det här svaret, missade jag helt den där
"hemma" biten. Jag läste bara "vill du ha skjuts".
 
 
Jag: Jag är hos Johanna. Behöver inte skjuts nu. Hur länge stannar du?
 
Syster: Hur menar du nu?
 
Jag: Hur länge stannar du i stan?
 
Syster: Alltså. Jag är HEMMA. Jag bor ju i Tibro
(ca 16km från Skövde och hon har bott där i typ ett halvår (min ant.))
 
Jag: Aaah ;) viste inte att du bodde där ;)
 
Syster: Tur att jag berättade det då.
 
Jag: Eller hur! Det är tur att vi är raka och ärliga med varann!
 
Syster: Precis.
 
Jag: Tänkte om du var i Skövde så hade du ju kunnat köra
hem mig om en sväng... men nu bor du ju i Tibro...
 
Syrran: Blir kanske en liten omväg..
 
Jag: Jaa, kanske lite...
 
Jag: Varför bor du dääär??
 
Syrran: Jaadu, billigt, praktiskt, lagom :)
 
Jag: Bra kontring...
 
 
 
Jag fick GÅ hem den kvällen.
 
 
 
Over And Out
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0