Minnen

Jag har en bokhylla från IKEA.
Han heter Expidit.
Väldigt... både praktisk och opraktisk, om jag får säga det själv.
Praktisk av den anledningen att den ser stilren och ser bra ut. Å andra sidan samlar man på sig massor med skit som man bara ställer där tills nästa gång, samt att den är jättejobbig att damma ur. Självklart är den av kurörten svart också så - ja, damm syns.
 
 
 
 
Häromdagen insåg jag att Herr Expidit var jäävligt bra att gömma och glömma minnen i också.
Som de där gamla kalendrarna som man skrivit i, dag för dag, vad som försiggick.
Som idag t.ex fast 2009, var det solsken och min vän Lisa var över på kaffe, jag var på en lekplats med Simon, Nattis och min syster (grabb måste vart 10 månader).
Anka, hennes hund Molly, Mikaela och Youshi var där också.
 
Jaa, det var fyra år sen.. idag..
Det är inte klokt hur man kan sakna en människa så mycket och ibland känns det som det bara blir värre ju mer tiden går.
 
 
Jag hittade även en dagbok i herr Expidit.
Där jag skrivit ganska ingående om ett förhållande jag varit i.
Jag har i den här dagboken skrivit "jag struntar i om jag inte får några egna barn - bara jag får vara med ...... ".
Hur tänkte jag då? Jag har alltid vetat att jag ska ha barn.
Tänk att det var min hand som skrev det där en gång.
 
 
 
 
Minnen.. ja, vad ska man säga.
Man kanske blir äldre och klokare med åren,
kanske man inte ska stressa som man gör,
man kommer inte fram snabbare för det..
 
 
 
Puss på er!
 
 
 
Over And Out
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0