M Y O W N B E D

Och återigen måste jag bara påpeka hur skönt det är att vara hemma igen!
När jag gick av tåget igår, hamnade jag bakom en tjej, i kön till station.
Hon var säkert något år yngre än mig, men hon var sååå stolt och det hade hon all rätt att vara.
Hon hade vart till Stockholm och köpt en Louis Vuitton väska. Både på tåget och på station gick hon som Carry Bradshaw, och ville visa upp den stora, lila papperskassen med "LOUIS  VUITTON" text på.
Den där väskan kostar säkert en månadslön, om inte mer, och jag skulle säkert gå och flina ihjäl mig om jag någonsinn ägde en sådan väska.
 
Det som fick mig att flina lite, där jag gick, var kontrasten.
 
Hon: Designerväska, tajt fin skinnjacka, tajts, kort kjol, långt fint hår, höga klackar, näsan i vädret.
 
Jag: Gympadojjor från adidas, jeans, pippi-tröja, stor sjal, stor mössa och en reklamkasse som väska från smarteyes.
 
 
 
 
 
I väntan på bussen såg jag en tjej som jag kände igen, i busskuren.
Det var min vän sen säkert femton år sen. Walle kallade vi henne. Kanske hon kallas det än.. Det komiska var att jag inte sett henne på hur många år som helst, även om vi bott i Skövde hela tiden, och jag nämnde henne under senast jobbveckan.
Hon var sig precis lik och det var kul att se henne.
 
 
Igår orkade jag till och med byta om och gå ut igen för att springa lite.
Hääärligt att röra på flötet lite. Jag önska att jag kunde komma ut oftare och springa. Det är så sjuuukt skönt och frigivande!
I love it.
 
 
Over And Out
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0