Kickboards

När jag var yngre..
..som i högstadiet. Roade sig mina närmsta vänner med att åka inlines.
Jag var nog så feg att jag inte vågade. Åkte på längden gjorde jag, men hoppa på saker - nej tack. Fast det var kul att titta på när grabbarna halvt riskerade livet på diverse hopp.
Högskolan var populär då.
 
 
 
 
 
Idag var grabb ute och cyklade.
Vid lekplatsen åkte ett gäng med killar (ca 12-13 år) på kickboards.
Grabb och jag går/cyklar mot lekplatsen när grabb ramlar av sin cykel. Jag kollar lite hur det gick med honom när jag hör något från killarna på kickboards, som stjäl min uppmärksamhet:
 
 
Kille1 till sin kompis2: Hurru!! Raila på den här!!
 
Och han hoppar upp på en betongkant och glider ner.
 
 
Jag kan inte låta dagens ungdom förstöra sig mer än de
redan är, så jag går fram till killen (efter att jag kollat grabb).
 
 
Jag: Hurru, jag ska inte vara sån, men det heter inte
"raila" när man gör sådär - det heter "grinda".
 
Kille1 och kille2 glor på mig som om jag vore 68 bast.
 
 
Jag: Jag har också varit lika gammal som du.
 
 
Killarna ler och verkar tycka att jag är den
coolaste 68 åringen i hela stan!
 
 
Over And Out
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0