Första april

Det var den sämsta Första April jag vart med om!
Inget skojande, inget skämtande, inget man blivit rädd för.. allt har bara varit på blodigt allvar, och det är ju så man blir deprimerad. Det var ju, så 15 februari innehöll mer skojjerier än Första April i år!
Skärpning!!
 
 
Det var tider det!
Jag tror det var förra året, eller kanske året innan det, som Henke (min granne) plingade på min dörr klockan nio på morgon. Han stod ute i trappen - helt hispig!
 
 
Henke: Maria!! Har du ICA-kort?!!
 
 
Yrvaken jag: Eeeh, joo... men vet du vad kl.....
 
 
Henke: Du måste skynda ner till affär'n
(den ligger ca hundra meter från mitt hus),
de säljer kaffe för tio kronor paketet!!!
 
 
Nyvaken och kaffesugen som jag var, drog jag på mig mysbyxor och springskor och rotade upp ICA-kortet och satte iväg.. Henke blev hemma med grabb...
Jag han faktiskt springa till parkeringen innan jag fick så pass mycket syre till hjärnan att fatta att det var ett skämt...
 
Jävla Henke... men det var skoj i alla fall.
 
 
Sökning efter skoj!
Jag var hem till min mamma och pappa idag för att kolla vad de hittat på för Första April skämt i tidningen. Då har det inte ens kommit någon tidning.
 
 
Men för HELVETE världen.
Är livet så himla kul redan så
vi glömmer bort Alla Skämts Dag??
Vi kan ju lika bra ta och lägga ner!
 
 
Är det någon som utsats för ett hederligt Första April skämt idag?
Vill ni berätta, för jag tror jag går sönder snart.
 
 
 
Over And Out
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0