Back to reality

Fantasi, feber och shopping.
"I min fantasiiii, rullar vi runt bland mjuka kuddar..."
 
 
Det här med ikkeverklighet är väldigt coolt.
I min fantasi blev jag väl bemött utanför mitt hem, jag fick dricka vin i tisdags kväll, och bara prata med en vuxen människa, vid mitt köksbord.
Innan jag riktigt förstod vad som hände, flippade jag ur, stirrade på min fantasi och bara skrek. Vad är det jag gett mig in på? Varför gör jag såhär? Först efter två glas vin, lugnar mina nerver ner sig och en oerhörd trötthet infinner sig.
Man somnar och vaknar till solsken och det pirrar i magen när man närmar sig huset där jag ska hämta grabb, några timmar senare.
 
 
Nu har grabb haft feber i två dagar och varit ovanligt grinig.
Det blir väldigt energitagande men jag har lyckats hålla mina nerver i styr.
Jag är också ganska gnällig när jag är sjuk..
 
 
 
 
Sooligt i Kappis.
Som sagt har det blivit några timmar ute på däck
den här veckan på jobbet.
 
 
 
Jag undrar om någon annan än vi som jobbar
på båt, har såhär vackert utanför sitt fönster.
 
 
 
 
 
Mer is än såhär blir det nog inte denna vinter.
 
 
 
Infomupparna
Jocke och Linda <3
 
 
 
En specialbeställning
 
 
Mooore sun - and another boat.
 
 
Söta de är i infon när de skriver på ens bussbiljetter.
I freakin' love you guys!
 
 
 
Fick sällskap på bussen till Stockholm av bästa Guy.
 
 
 
Efter diverse skriverier på facebook angående mitt bilköp
till grabb och hans husköp åt mig, fick han tvåhundra kronor av en passagerare.
 
 
Passagerare:  Du ger de här pengarna åt Ville nu. Han får den där bilen av mig.
 
 
Men Guuud va söööött gjort.
 
 
 
 
Och i min fantasi vet han precis vad jag gillar.
 
 
 
Idag upptäckte jag nått smart.
Gåvoknappen vid pantstation!
 
 
 
Och mer snö kommer det.... pusta...
 
 
 
Nya arbetsskor blev det idag när vi var till Esplanaden.
Lite shopping har man ju inte dött av.
I feel good, do-di-do-da-do-da-di!
 
 
 
Over And Out
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0