Nygammal hobby

Jag tänkte sång - sen tänkte jag... kanske inte alls!
För någon vecka sen var vi på kyrkans barntimmar, Ville och jag med The Gang.
Vi brukar gå varje tisdag när jag är hemma (vilket blir varannan tisdag då, vilket kommer att förvandlas till ingen tisdag eftersom jag ska börja byta på just tisdagar, i oktober) gå på det.
Det är trevligt.
Vi fikar, sjunger, leker och umgås med andra barn och vuxna, från andra förorter till Skövde, lite som en föräldragrupp kan jag tänka mig (eftersom jag själv personligen aldrig gick i någon föräldragrupp).
Man liksom skryter om sina barns färdigheter, berättar vad de kan och inte kan (det sistnämnda brukar jag dock hoppa över, min son kan allt), vad de vägde i en viss ålder och pratar amning och syskon.
Är det inte sånt man gör i en föräldragrupp, tyyp??
 
I alla fall..
Den här terminen hade de en ny kantor.
Jag vet inte hur vi kom in på det, men sång och körer blev vi att prata om under fikan.
(När jag var yngre, sjöng jag ganska
mycket. Jag sjöng i kyrkokör, skolkören
och musikskolans kör.. man kan säga
att jag tog alla chanser jag fick för
att sjunga lite.. känns som jag sagt det
här förut??)
Jag kände att jag kanske vill börja sjunga igen. Inget avancerat, inget solo eller rock eller så, men kanske i en kör.. 
Hon berättade om olika körer i stan.. och det bästa var ju att den kören som passade tidsmässigt för mig var i kyrkan bredvid oss. Och jag kände för en utmaning.
Jag ska börja sjunga GOSPEL!!!
 
 
 
 
 
 
 
HAHAHA!!!
 
 
 
Vi får se hur det går med det.
Jag ser fram mot första gången.
 
 
 
Over And Out
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0