Affärer

En sak som är komisk.
Jag har alltid farsinerats över hur man förknippar olika personer med de olika matvarubutikerna, eller tvärt om kanske det blir, som finns i stan. Och efter att jag fick Ville, och framför allt när han började snappa upp massa onödiga saker, så har jag blivit mer medveten. Och märkt att alla i vår bekantskapskrets, har en äganderätt på varsinn affär.
 
Jag handlar alltid på ICA Maxi.
För jag tycker det är mysigt och stort där. De har bra utbud och det känns som de säljer kvallitéprylar, liksom. Det har bara blivit så att jag handlar där, det är mitt ställe to be.
 
Min mamma och pappa handlar alltid på Coop Forum.
I Skövde ligger ICA Maxi och Coop Forum bara några hundra meter från varann. Så varje gång Ville och jag åker till ICA Maxi så pekar Ville på Coop Forum och äger: "Där handlar min mormor och morfar!!"
 
Åker man hem från norrmalmshållet (jag bor på södra sidan om stan) så åker man förbi ett Coop Extra.
Och det slår aldrig fel.
 
 
Ville: Mamma, där handlar min pappa!!!
 
 
Åker man vidare, åker man förbi Lidl.
Och där handlar tydligen min mamma - igen.
 
 
Ville och jag äger sen även en pizzeria och en farsist-affär (det är butiken bredvid huset jag bor i, allt är jätte dyrt men duger när man inte behöver handla så jätte mycket).
 
 
En gång åkte vi förbi pizzerian
(som före den blev "min" var Villes pappas)
och Ville frågar mig.
 
 
Ville: Mamma, är det där din pizzeria??
 
 
Jag: Hmm, ja, men det kan vi väl säga då.
 
 
Ville: Vet du, att min pappa lånar den ibland.
 
 
 
 
 
 
Over And Out
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0