Vilken dag!

Det har varit den bästa fredagen på riktigt länge!
Allt har bara varit perfekt idag (bortsett från att jag släckte lampan 01.24 av egen dumhet, och grabb kom in 07.22 och hostade lungorna ur sig). Fast pigga har vi varit (när jag väl fick tummen ur arslet att komma ur sängen 08.56).
 
Vi funderade länge på om vi skulle till stan.
Eller ja, planen var att åka till stan för att framkalla bilder (431 st blev det).
Joo, jag är en sån!!
Jag vill att grabb ska kunna se sig själv på bild på papper, inte bara på nån nedrans skärm.
 
Vi var även till apoteket efter hostmedicin.
För jag vet själv hur överjävligt det är att inte kunna sova för att det kliar i halsen, man dricker och dricker, men det kliar och det tänker inte flytta på sig ens med våld! Sen till råga på allt blir man väldigt kissnödig.. och det tänker jag inte utsätta grabben för heller. Så fort det kliar i min hals ger jag den Nipaxon! Det är rena dundervapnet mot hosta! Det var faktiskt när jag googlade (jag vet, jag ska inte googla sjukdomar!!!) Nipaxon, som jag blev halvt förälskad i det läkemedlet. 
Det stod ungefär såhär:
"Nipaxon innehåller bla bla bla som stänger av hostreflexen i hjärnan."
WOHOOOO!!
Coolt, som att trycka på en OFF-knapp och vips är hostan väck.
Nipaxon är en basvara i mitt läkeföråd!
 
 
 
 
 
Skövde kommun har gjort världens grej!
Utanför Mc Donald's i stan finns det bänkar. Där man kan sitta och vila, ta en kaffe, prata eller bara titta på folk (ni vet vad man har en bänk till !!!).
Det är ganska mysigt på sommaren.
Fast på vintern fryser man häcken av sig eftersom det är utomhus, då självklart.
Idag upptäckte vi att de lagt tre eller fyra gigantiska stenar nedanför de här bänkarna.
Och vaaad ska de va bra för?? undrade jag och kände på den (jag är även en sån som måste ta på nästan allt jag ser...) men bannimig - den var ju VARM!! 
COOOOLT!!
Där har man tänkt till alltså! 
Fy fasiken va smart!!
 
 
 
Fatta vi kommer hänga i stan hela vintern nu då!!
 
 
Sen gjorde vi något som jag inte gjort sen -90-talet.
HYRDE FILM.
Ville valde Ice Age 3 och jag valde Hamilton.
 
Perfekt avslut på en fredag!
 
 
 
Over And Out
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0