Utläst

Den här gången tog det inte nio månader!
Igår satt jag på SJs snabbtåg xxx på väg hem från Stockholm.
Jag kände verkligen hur SKÖNT det skulle bli att komma hem.
Det har varit en ganska lugn vecka, passagerarmässigt (förutom i söndags). Det är höst, "stormarna" börjar visa sitt intresse igen. Även om jag tycker att det är ganska roligt när det gungar.
 
 
 
 
Åter till min tågresa.
Det är konstigt att man är så godtrogen. För jag såg att tåget från Göteborg till Stockholm var försenat med två timmar, när jag var på centralen och väntade på mitt, men ändå går man på det där tåget i tron att det ska vara framme i tid. Sen sitter man där och muttrar och surar för att... ja.
Straxt efter Södertälje började förseningarna visa sig. Då var vi redan 20 minuter försenade.
 
 
Sitter på snabbtåg som inte går så snabbt.
 
 
Jag fick en bok i julklapp, förra året av min vän, Johanna.
Tänk att hon nu, vid nästan tretti års ålder, fattat (dock utan att jag fattat) vad jag gillar! I gymnasiet tyckte Johanna att jag skulle läsa alla Harry Potter böcker. Hon hade planerat födelsedagspresenter åt mig i sju år, tror jag det var. Tack och lov fick jag bara en eller två böcker om Harry Potter.
I julklapp, förra året, fick jag Keplers Hypnotisören. Och jag har nog bokstavligt talat suttit klistrad i den boken. Vilken grej!! 
Det var nog tack vare den här boken som jag inte fick nervbryt på tåget igår. Så j--------vla bra bok.
Jag har till ock med köpt en till bok av Kepler. Får se om de håller måttet.
 
 
 
 
 
 
 
Jag viste inte att det fanns en bok emellan, men nu har jag börjat läsa Eldvittnet och är fast. Vaddå ordning?? 
Jag kom hem en timme och 29 minuter senare än beräknat.
Fast när man väl är hemma så struntar man i vad som hänt, man vill bara in.
 
 
 
 
Over And Out
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0