SJs ombokning

Förra veckan på jobb fick jag ett SMS från SJ.
Trafikverket ska göra akuta banarbeten mellan 9 november - 8 december.
Varpå jag har turen att ha bokat ett tåg som nu blir inställt.. 
Så fort jag kom hem ringde jag ju till SJ för att få min biljett ombokad till ett mindre inställt tåg.
 
 
Damen jag pratar med pratar norrländska och är ganska tjäck.
 
 
Damen: Mmm... hmm... jag ska hitta din bokning här..
mmm... mmm... just ja... MEN SKA DE HÅLLA PÅ PÅ DET HÄR
VISET? VIST VILL DU HA EN RÄKMACKA!!?
 
 
Jag: Eeh?? Jag har ju en andra klass biljett..
 
 
Damen: MEN DET ÄR JU GRATIS. NU FÅR DU EN RÄKMACKA.
 
 
Jag: Eeeh?? Jaaaha.. tack.
 
 
Damen: SÅ FÅR DU INTERNET OCKSÅ! SKA DE
HÅLLA PÅ ATT STÄLLA IN TÅG SÅ ÄR DET DET
MINSTA JAG KAN GÖRA FÖR DIG. VARSÅGOD.
 
 
Jag: Eeeh... tack..
 
 
 
 
I don't need to buy things, 'cause people keep throwing 'em at me!
/Adam
 
 
 
 
Over And Out
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0