Datorer och teknik

Min son bor hos mina föräldrar när jag är på jobb.
Och jag har förlåtit dem, eller så hämnas de på att jag inte tar hand om mitt barn varje vecka. Vem som hämnas på vem? Det är frågan.
 
När grabb är hos mina föräldrar, sitter han ganska mycket framför datorn.
Han vet precis hur han ska hitta dem, han är ett tekniskt under (som alla föräldrar credar sina barn). Från det han kommer hem från dagis, tills han ska sova, sitter han mest vid datorn... detta resulterar i att när jag ringer hem om kvällarna och vill höra hans röst, hör jag bara "neee, jag vill inte prata". Han vill väldigt gärna spela spel på min telefon, när jag är hemma, som vi gemensamt laddat hem.
 
I måndags lades det till en ny rutin i huset.
Grabb får inte spela dator förrän jag ringt och han har pratat med mig (hahaha, my evil laugh).
 
När jag ringde hem.
Mamma berättar om den nya rutinen, medan jag hör små steg i bakgrunden.
 
Ville: Är det min mamma??!!!
 
Jag pratar med grabb och han pratar gladerligen med mig. 
Efter "jag älskar dig" och "jag saknar dig" hör jag honom ge bort telefonen och säga:
 
Ville: Får jag spela nu??
 
 
Ja, ja.. jag fick ju prata med honom i alla fall...
 
 
Over And Out
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0