Klok i förskott

Mjuka djur.
Ibland är man ju faktiskt klok före, så man inte ligger risigt till efter (det är ju något man inte kan säga gällande alla...).

Djuren.
När Ville var liten skaffade jag, av någon anledning, massa mjuka djur.
För jag ville att han skulle tycka om dem - det gjorde han aldrig, förutom den där råttan som nu heter Timmo.
Han fick hundar, katter, sköldpaddor, Nalle Puh björnar, nallar, figurer.. allt mjukt.
Allt har legat i en kartong nere i källaren sen jag flyttade till den här lägenheten för två år sen, ish.

Men för ett tag sen började Ville intressera sig för hundar.
Allt skulle vara hundar: Pasta hundar, alla lekar var om hundar, Ville var en hund, hans vänner var hundar, han väntade hundar, han åt som hundar... ja..
Jag berättade för honom att han har massor av hundar i källaren, så gick vi ner, och upp tog vi ca fem hundar i olika storlekar.
Nu vill han för det mesta ha med sig den minsta och den största hunden vart vi än går eller åker.





Ikväll var Ville lite övertrött.
Vi har vart i full fart hela dagen och det är klart att mycket intryck tär på en liten stålman.
När vi väl kom i säng ville han att jag skulle sjunga om Nalle Puh, så jag hittade på en text och melodi då jag inte kan den riktiga.
Han var nöjd!

När jag skulle lämna rummet började han gnälla om att han ville ha Nalle Puh hos sig.
- Jag tänker inte gå ner i källaren för att hämta en, men så satt ju en i hans fönster!

Perfekt - och mannen somnade gott.






Over And Out





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0