Bebis!!

Dagens höjdpunkter idag!

Nummer Ett
:
Ville har pratat om Johanna och bebisen i flera dagar.
Vi brukar alltid träffa Johanna på fredagar och äta sushi, men sen bebis
kom har det blivit lite ändringar i våra livsscheman, vilket Ville inte uppskattar
så jätte mycket.
Idag skulle vi i alla fall till att träffa det lilla underverket.



Hemma.



Ville: Ska vi träffa Johanna och bebisen idag??


Jag: Jaa!!


Ville: Men mammaaa, vad heter bebisen??


Jag: Men Ville, det har jag ju sagt. Han ska ju heta Sixten.


Ville står tyst en stund och funderar,
innan han utbrister i stor förtjusning.


Ville: Sixten Mc Queen??!!!!!!!!!


Efter ett tag kommer Ville fram till mig igen.


Ville: Ska vi äta sushi idag?? För jag och bebisen är
faktiskt jätte hungriga på sushi idag,
och Johanna och du med...



Mitt älskade gullehjärta!!!
Men det blev dock ingen sushi idag...




Nummer Två
:
Vi kommer knapt innanför dörren hos Johanna förrän
jag har en fantastisk, två veckor gammal, bebis i famnen.
Jag bara älskar när föräldrar kastar sina barn i famnen på mig!!!
Det är en känsla för sig att hålla i ett så litet barn. De är så sköra
och maktlösa, fast på något sätt så fulla med så mycket makt
att det inte går att mäta heller!
Jag kunde inte sluta titta på honom.
Varje gång blir man så förundrad över hur PERFEKTA de är. Och
hur olika alla bebisar är, även om de i princip ser likadana ut.

Han somnade i min famn och där sov han så sött i närmare två och en halv timme.
Och jag kunde inte slita min blick från honom. Den lilla,
lilla näsan. De små, små händerna, ögonen och öronen.
Allt är så perfekt.
De är från himlen sända alltså. 
Liv är häftigt!
 














Over And Out





Kommentarer
Postat av: Carro aka Moster

Världens finaste syskonbarn!!

Och jag tänker absolut fortsätta med att kalla honom Sixten McQueen! superbra namn. Hälsa Ville det ;)

2012-05-31 @ 15:02:36
URL: http://vemfanvillbli65.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0