Tisdag

Sista dagen hemma.
Först hade vi ingen plan alls, sen bara spårade allt!

Först åkte vi till min mormor och morfar.
Och där fick vi mat!
Nam nam.
Jag har kommit på att det inte är någon idé att försöka diskutera samhällsfrågor med dem. För antingen är de för gamla och inte insatta (fast de verkar vara insatta i ALLT iof) eller så är min finska bara för dålig (vilket jag tror mer på) och jag inte får fram det jag menar.. hmm...

Idag var det en insändare i dagens SLA (Skaraborgs Läns Allehanda) om hopslagningen av de 13 dagis i sommar.
Jag ser inget fel i att barn får träffa andra barn och vuxna. Är det inte det barn utvecklas av?? Och lär sig lita på andra vuxna. Att testa olika metoder kanske, och träffa nya barn.
Hon som skrivit insändaren tyckte att allt var bara skit och pest. Hon hade inget körkort, ingen bil, det här med att utsätta barnen för ny miljö och vuxna var ju katastrof!

Ja ja..


Jag tyckte vid nått skede att Ville var värd en present.
Bara för att han är en sån fantastisk individ, och son!
Han såg för ett tag sen några äldre killar på lekplatsen här utanför och de hade ju PISTOLER!!
- En sån vill jag ha!


Fine, vi åkte till leksaksaffärn och köpte en pistol och jag dealade till mig ett besök i en klädbutik. Så nu är jag ett par skitfina jeans rikare!


Sen har vi bastat hos
mamma och sett
hennes inköp från
Ullared, där hon var
igår.


Helt fantastisk dag!
Och nu Desperate Housewives.




Over And Out



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0