H0me again!

Som vanligt har det vart en bra vecka på jobb.
Såhär på rak arm kan jag inte komma på vad jag ska säga är de stora höjdpunkterna i veckan, men de kommer väl med tiden.

Igår jobbade jag morgon.
Vilket betyder att man ska upp så där onaturligt tidigt.

Jag plastade mackor (även åt Street café, så nu behöver jag inte vara snäll mot dem på resten av året!!) när en maskinist kom upp i ljuset. Han är bergis två meter lång och har skägg, han kikar lite blundande med ena ögat alltid och har huvudet som om han ständigt har en mössa över ögonen. Jag tycker han är häftigast i hela maskin faktiskt.
De brukar få frukostmackor gjorda åt sig på morgon, som de hämtar hos oss. Han går runt där och kikar, kommer ut ur kylen, går in igen, kliar sig i huvudet...


Maskinist: Alltså, är jag så förvirrad att jag inte ser mackorna??


Jag kommer och kollar.


Jag: Nää, det finns faktiskt inga mackor. Men vet du, jag ska prata med kallorna så kommer jag personligen ner till maskin med dem sen, det tar väl en halvtimme.


Maskinist fortfarande förvirrad, säger okej och går..



Efter att jag fått mackorna går jag ner till maskin för att leverera.
Det finns en dörr för säkerheten att ingen annan än maskinpersonal kommer in i kontrollrummet.


Jag: Saatana!! Det hade jag glömt (eller viste inte om, för den var inte där under docken i Tallinn). Jag orkar inte..


Där står jag med mackor och utan nummer till kontrollrummet. Det är världens mest lätta nummer, men som ni vet, jag funkar inte på morgon!!
Jag tar hissen upp till info, och Barbro får ringa ner.


Barbro: Jaa hej, dä ä från info hej. Er mack-leverans står utanför dörren. Om ni vill öppna åt henne?


Hon får väl något mummlande till svar och jag åker ner igen.
När jag åter är nere, ställer jag mackorna i kylskåpet och in kommer samma maskinist som vart upp tidigare.


Maskinist: Alltså, jag blir ju bara mer och mer förvirrad. Nyss ringde de från info och sa att vi ska få en matt-leverans!


Dock förstod han att han hört fel när han såg mackorna.


Jag tar en kopp kaffe (för de har det bästa kaffet ombord nere i maskin) och sätter mig på en stol som är lite oljig som allt annat där nere, men det stör mig inte.


Jag: Ni har ju fått fina mackor idag med brie i!!


Just som Sune (den fantastiska elektrikern som snackar muminsvenska) kommer in.


Sune: VA?? Är det HIV i dem.



Det är ett under att ni klarat friskhetsintyget och hörselprovet, tänkte jag, tackade för kaffet och återgick till min arbetsplats.




Over And Out

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0