Kopli, Tallinn

Vad hade jag förväntat mig egentligen??
När vi kom till Tallinn, stod en ryss med en lapp med texten: ROSELLA, i terminalen.
Det var vår taxichaufför. Vi henkkade på honom och lastade våra väskor i en släpkärra.
Precis utanför terminalen blev jag mer eller mindre påhoppad av en est som ville sälja en kikare till mig.


Est: Kiikari, halpa maksaa (kikare, kostar billigt)!

Jag: Jag vill inte ha din kikare.. tyvärr.

Est: Halpa maksaa, infra.

Jag: Men jag vill inte ha en kikare! Fattar du??


Han flinade, förstod att jag pratade svenska.
Då pekar han på min bakdel.


Est: RUMPAA!!

Jag: Joo, jag har en, men vill fortfarande inte köpa något!


Han börjar då peka på min framdel.


Est: FITTAA!

Jag: Nåå, i ockförsig.. jag har en sån också, men NEJ!


Han sa upprepade gånger de här orden och jag tröttnade.
Äh, då gav jag upp och slutade prata med honom!



Taxin tog oss till Kopli.
Som består av skrot, skrot, skrot och... skrot.



Vacker utsikt


Varv..





Over And Out



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0