Vintern kom!

Honies!! I'm hooome!!
HEJ!! Oh my God, vad det har SNÖAT!
Alla som älskar vädret just nu räcker upp en hand!
I FREAKIN' LÖÖÖVE IT.
 
Fast jag var bra nervös igår.
När vi kom till Kapellskär första gången (när vi kommer till Kapellskär andra gången, går jag hem), såg man knappt ut för all snö (fast tåget gick i tid och jag var hemma ungefär en timme efter beräknat).
 Jag kom på mig själv att stå i ett fönster och bara titta ut på snön som virvlade åt alla håll. Ibland flög det åt höger, för att sekunden senare fara åt vänster, stört rätt ner och uppåt. "Tänk om man kunde njuta av den här snön hemma med grabben. Ut och åka pulka, kasta snö på varandra, pulsa runt...". som totally vräkte ner. Det fanns ingen hejd på snöandet. Vi såg inte ut.
Fast det går bra nu.
Igår hade vi 601 kryssare. Och det är inte illa för en tisdag (på Rosella får man ta ca 1500 passagerare och den siffran kommer vi upp i på en resa ca tre gånger om året). Fast det var grymt kul.
 
 
Gung gungeligung.
Det började redan på tisdagen för mig. Jag han komma ombord, båten avgår och det gungar. Personligen tycker jag att det är roligt när det gungar. Fast inte sånna fjantgungningar utan lite mer. Inte så saker går sönder, men lite lagom så man förlorar kontrollen ibland.
Jag njöt, fast långt ifrån alla andra.
 
 
 
 
Kollega mår mindre bra..
 
 
 
 
Annars har det vart vackert bara.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Fantastisk utsikt här.

 
 
Sooool!!
 
 
 
Dimma och sol?
 
 
 
Ice, Ice, Baby.
 
 
Häftigt när vattnet är varmare än luften och
det bildas små dimmoln på ytan såhär.

 
 
 
SUNSET
 
 
 
Före och efter.
     
 
 
 
Let it snow..
 
 
Let it snow <3
 
 
 
Over And Out
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0