That's what friends are for.. or..

Vänner.
För ett tag sen ville jag ha en paus från en av mina närmaste vänner (vi kallar honom "Daniel"). Vi har känt varandra i många, många år men på sista tiden har saker blivit komplicerade.  
Häromdagen fick jag ett SMS från "Daniel".
Vi förde en diskusion som slutade i en återvändsgränd. Vår vänskap tog slut, blev förstörd, krashade.. vilket jag är enormt ledsen över. Det går inte att beskriva. Det har lämnat ett stort tomrum i hjärtat. Jag har säkert betett mig egoistiskt och obegåvat, det är sällan ens fel att två bråkar. 
Jag trodde liksom aldrig att jag skulle förlora en vän, inte utsagt i alla fall. Det finns ju dem man väljer att "inte ha kontakt med" regelbundet, men aldrig att vi skulle "göra slut". 
 
Känslan är på något vis liknande som när Anka dog.. jag kan ringa när jag vill, vi kan ses över en kaffe eller åka hem till varandra - men NEJ.
 
Vi har gjort slut helt enkelt.
 
 
 
Ikväll när jag nattade Ville.
Vi sjöng lite sånger och pratade om julen bland annat, när jag får diskusionen right in my face.
 
 
 
Ville: När ska vi träffa "Daniel" igen?
 
 
Jag: Åh Herre Gud.. det vet jag inte..
(Kände att jag inte var så förberedd på den frågan just nu)
 
 
Ville: När ska "Daniel" ringa igen?
 
 
Jag: Det vet jag inte heller, hjärtat. Det kanske tar ett tag innan "Daniel" ringer till oss igen.
 
 
Ville: Förut ringde han hela tiden... kanske hans mobiltelefon har gått sönder..
 
 
 
Jaa, kanske våra mobiltelefoner
har gått sönder... tänk om det vore så lätt.
 
 
 
Over And Out
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Yxan

Åh ville vad goo han är, jobbigt när vänskapen r
Tar slut, har samma problem! Eller en vän som aldrig hör av sig, bara jag som hör av mig, blir sviken gång på gång av denna vän. Kanske bästa att höra som du bryta kontakten och sluta höra av mig.

Svar: Det är dock inget alternativ att rekommendera. Har mått skit å jag saknar min vän. Fast i vissa fall blir det helt enkelt för komplicerat än man orkar med..
Maria Asplund MÄKINEN

2012-12-11 @ 21:28:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0