Rakning

Det här med kroppshår.
Det känns som man inte gör annat i duschen än rakar och rakar och rakar.
Vad är problemet?
Joo, för man (läs; jag) orkar liksom inte raka ben, bikinilinje och armhålor - rubbet - varannan dageller var tredje dag! Näe, för istället står man där med den där hyveln varje dag och grejar.
En dag det ena, en dag det andra.
Jag börjar bli mer frustrerad över att jag ständigt håller i min rakhyvel än över att min mobiltelefon tar massa energi från mig.
Det jobbigaste är nog benen. 
Jag vet inte om det beror på att de är så långa och ibland besvärliga att raka, för att man oftast skär av sig halva hälsenan för att man inte fått nån rutin på skiten trots att man rakat i 15 år, ish, eller varför ens göra det på vintern?? För mina ben är det nog ingen som tittar speciellt mycket på.... har inte tänkt på det.
Fast det är ju en väldigt fräsh känsla, när det är gjort.
 
 
Hade mitt hår på huvudet växt lika fort som mitt övriga kroppshår, hade jag haft en meter hår på huvudet nu. Då skulle min frisör vara nöjd!
 
 
Over And Out
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0