Radiotjänst

Igår pratade jag med en "trevlig" kille.
Jag la häromdagen ut på facebook, en bild med tre av mina räkningar den här månaden (konstigt nog nappade ingen på det här och erbjöd sig betala dem åt mig).
 
Det var:
Billån
Fordonsskatt
Radiotjänsten
 
December är så trevlig...
 
 
 
Samtliga av dessa räkningar var på över 2000 kr/st.
Radiotjänsten har jag fått reducerad till hälften för att jag jobbar vecka-vecka.
 
Det här året tänkte de tydligen vara lite svåra med det där (jag har sån lust att lägga in ett fruktansvärt fult ord här).
 
 
 
Jag ringde till dem igår.
 
 
 
 
Radiotjänst: Du har kommit till radiotjänst i Kiruna, du talar med (namnet kommer jag inte ihåg).
 
 
Jag: Hej, jag heter blaablaablaa och jag jobbar på sjön. Jag har tidigare fått reducerat räkningen. Grejen är den att jag alltid kommer på att man ska skicka in ett arbetsintyg - när jag redan fått räkningen, och jag hinner inte betala den, denna månaden.
 
 
Radiotjänst: Jaa, nu har det ju kommit en lag som säger att man inte kan ha sjömansfaktura (jag hade aldrig hört ordet förut) så länge det finns en tv i lägenheten. Och därför tycker folk ofta att det är bekvämast att bara betala räkningen, istället för att ta ner den i källaren varje gång man är borta.
 
 
Jag: Du sa vaddå?
 
 
Radiotjänst: Det får inte finnas en sändare i din lägenhet, de veckor du är borta! Tv:n måste flyttas! Och du måste skicka in ett arbetsintyg..
 
 
Jag: JAA! Jag ringer just i det ärendet. Jag ska fixa det nästa vecka, men ni hinner inte få det innan förfallodatumet..
 
 
Radiotjänst: Sen får det ju inte finnas någon mer folkbokförd på din adress.
 
 
Jag: Jag har en 4-årig son, men det lär ju inte spela någon roll (fast vad vet man med den här snubben jag talar med...)...?
 
 
Radiotjänst: Jahaaaa... hmm... och vart är han när du är och jobbar??
 
 
Jag: ????!!!!!!! (jag ljög här för att låta normal) HOS SIN PAPPA KANSKE! OCH VAD FAN HAR DU MED DET ATT GÖRA!!!!!!!!!!?
 
 
Radiotjänst: Jahaa... hmm.. då behöver vi ett utdrag från socialen att ni har gemensam vårdnad...
 
 
Jag: NÄE, inte ens det har vi! VAD FAN SNACKAR DU OM?? Är du på riktigt eller? Ge mig ett nummer till en vettig människa!
 
 
 
 
Jag fick numret till växeln och allt redde sig sen.
Jag talade med en mycket trevligare karl. Fast det är fortfarande
så att tv:n måste flyttas ur lägenheten de veckor man inte är hemma.
Får väl göra det då! 
1000 pix sparade - katshing!!!
 
 
 

Over And Out
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0