Hemmaaaa!!

Hello everybody!!
Jaa, vad ska jag säga? Det har varit en minst sagt varierande vecka på båten. Det har funnits dalar och toppar, höga berg och djupa hav... hmm..
 
 
Först hade vi Lucia.
Vi glittrade till oss i både buffen och café, städavdelningen gick med glitter och även vissa i köket. Vist måste man spexa lite och göra lite högtid av det, även om man är på jobb. Vet inte hur många som uppskattade vår SAAAANKTAAAAA LUUUUCIIIIIIA sång, men kul hade vi.
 
 
Tärnorna Anni och Jessica (Atte och Jesse)
 
 
 
Samtidigt såg grabb ut såhär under sitt lussefirande
på dagis <3
 
 
 
 
Avslutning.
Medverkande är Amanda (kryssningsvärd) och Janssons orkester (bandet).
Amanda håller en sångstund för våra gäster och bandet kompar.
Energin är ganska hög med både Dagny och Det Var En Kväll I Juni. Folk skrattar och dricker drinkar.
En perfekt stund på Rosella!
 
 
Amanda: Jaa mina damer och herrar. Nu ska vi ta och runda av och avsluta den här programpunkten med den sista låten!
 
 
Andreas i bandet slinker in med en kommentar: Mmm, det vore ju dumt att avsluta programet med den näst sista låten...
 
 
HAHAHA!!
Jaa, jaa, hade ni vart där hade ni också skrattat halvt hysteriskt!!
 
 
 
Det har blåst en del.
Det blåste, rörde på sig och fanns höga vågor. Glas hoppade ur sina ställningar, folk spydde och saker flyttade sig från väggarna..På lördagen var det inte kul att åka från Mariehamn till Kapellskär.
 
 
Smart av kapten att besluta att stå still i Kapellskär under dagen, kanske. Vi tog ombord våra kryssare, de fick äta, dricka och dansa till Martinez. Det kändes som man jobbade på en krog.
Vi var en båt, men låg till kaj. Fint det!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
En fin kväll.
 
 
Jag blev så trött på artikeln om barnen som inte fick klä ut sig till pepparkaksgubbar i Laxå, och jag blev så trött på att de ska ta bort scener i Kalle Ankas Julverkstad. För att någon stackars svart männikska ska ta illa vid sig.
 
1. Jag personligen har ALDRIG ens TÄNKT tanken att den lilla dockan
som själv stämplar ett OK i baken på sig själv, skulle vara en neger.
 
2. Jag tror inte att negrerna bryr sig ett skit om detta.
I alla fall inte mina vänner.
 
3. Det är en VIT MÄNNISKA som funderat ut sånt här, tror jag. Någon som är
rädd för att skapa ett tredje världskrig om chokladbollarna heter negerbollar eller om
145:an heter 88:an (145 är påhittat...), negerkyssar och kinapuffar.
 
 
Vart är du på väg, Sverige??
 
 
När jag var liten/mindre, hette de här negerbollar.

 
 
 
 
 Over And Out
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0